Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A Poósné Máté Dorottya EV. és a Poós Tamás EV. által üzemeltetett www.matedorkafoto.hu weboldalon kínált szolgáltatásokra vonatkozóan

A Poósné Máté Dorottya EV. és a Poós Tamás EV. (a továbbiakban: Eladó) az általa üzemeltetett www.matedorkafoto.hu weboldalon elérhető termékekre irányuló szerződés megkötése céljából általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) alkalmaz, melyet a weboldalán tesz közzé annak érdekében, hogy az egyes megrendelések leadása előtt a Vásárlók (a továbbiakban: Vásárlók) megismerhessék, és a szolgáltatás igénybevételéről megfelelő tájékoztatás alapján dönthessenek.

Jelen ÁSZF hatálya az Eladó weblapján keresztül létrejött jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a fenti weboldalról.

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.),
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet vonatkozó rendelkezéseire.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

  1. Eladó adatai
  • Poósné Máté Dorottya EV. 
    • Nyilvántartási szám: 58551945
    • Székhely (és egyben a panaszügyintézés helye): :1111 Budapest, Karinthy Frigyes út 32. 6/75.
    • Adószám: 48260398-1-43
    • Tevékenységi köre: 7420’01 Fényképészet (Főtevékenység)
    • E-mail:  info@matedorka.hu
    • Tel.szám: 0670-218-0929
  • Poós Tamás EV.
    • Nyilvántartási szám: 58551976
    • Székhely (és egyben a panaszügyintézés helye): 1111 Budapest, Karinthy Frigyes út 32. 6/75.
    • Adószám: 48260453-1-43
    • Tevékenységi köre: 7420’01 Fényképészet (Főtevékenység)
    • E-mail:  info@matedorka.hu
    • Tel.szám: 0670-218-0929

Az Eladó weboldalának neve: www.matedorkafoto.hu 

Tárhelyszolgáltató:

Rackhost Zrt.

Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

Email: info@rackhost.hu

  1. ÁSZF hatálya és módosíthatósága
  1. Jelen ÁSZF 2024. augusztus hó 15. napján lép hatályba, ez megegyezik az ÁSZF weboldalon való közzétételének napjával. Az ÁSZF rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi VásárlórA és megrendelésre hatályosak.
  1. A jelen ÁSZF rendelkezései kötelezik, illetve jogosítják az Eladót és az Vásárlókat, azok minden képviselőjét, jogutódját, vagy engedményezettjét.
  1. Az Eladó jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et a módosítással érintett Vásárlók előzetes értesítése mellett. A módosításokat az Eladó azok hatályba lépése előtt 8 (nyolc) nappal a weboldalon közzéteszi. Az Vásárlók a szolgáltatás megrendelésével egyidejűleg jelen ÁSZF rendelkezéseit.
  1. Tájékoztató
  1. A kisadózó vállalkozók tételes adójáról szóló 2022. évi XIII. törvény rendelkezései értelmében kizárólag magánszemélytől származhat, így a szolgáltatás igénybevétele előtt, az Vásárlónek jeleznie kell, ha nem magánszemélyként kívánja igénybe venni a szolgáltatást. Ennek elmulasztása esetén, az Ügyfelet magánszemélyként kezelem, és így a szolgáltatás díja is magánszemélyként terheli az ügyfelet, tehát a számlát magánszemély részére állítom ki.
  1. Fogalmak
  1. Termék: a Vásárló által a Megrendelésben megjelölt, az Eladó által leszállítandó fényképfelvétel (akár digitális, akár nyomtatott verzióban)
  1. Megrendelés: a Vásárló kifejezett és egyértelmű jognyilatkozata a kiválasztott termék(ek) megvásárlására vonatkozóan;
  1. Szerződés: a Vásárló és az Eladó között létrejött, a Termék adásvételére vonatkozó szerződés;
  1. Általános rendelkezések
  1. Az Eladó fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
  1. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Eladó írásos hozzájárulása nélkül. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
  1. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a weboldal tartalmát bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartásával megszüntesse.
  1. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  1. Termék megrendelése, Szerződés létrejötte
  1. Az Eladótól a fényképészeti szolgáltatást (az ezzel kapcsolatos fotográfiai utómunkák elvégzésével együtt) oktatási intézmények rendelik meg, és ezen jogviszony (együttműködés) tartalmát külön megállapodásban rendezik. Az oktatási intézmények – többek között- kötelezettséget vállalnak arra, hogy a fotózásokat megszervezzék és a szükséges tájékoztatásokat a szülők részére biztosítsák.
  1.  Az oktatási intézmények megbízásából készült termékeket (fényképfelvételeket) az Eladó feltölti a weboldalára (az adott oktatási intézményhez rendelt felhasználói fiókba).
  1.  Vásárlók az oktatási intézmény által megadott felhasználói fiókba való bejelentkezéssel tekinthetik meg a termékeket és küldhetik el megrendelésüket.
  1. A Szerződéses jogviszony a kiválasztott termék(ek) Vásárló általi megrendelésével, és annak  ellenértékének megfizetésével jön létre.
  1. A Szerződés megkötésére távollevők között kerül sor, amelyre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályai irányadóak.
  1. Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti elfogadott magatartási kódexe. Az Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
  1. Vásárló, a weboldalon történő megrendelés során, önkéntesen megadja Eladó részére a szerződéskötéshez szükséges adatait (Vásárló neve, email-címe, Gyermek neve, Gyermek oktatási intézményének neve, Gyermek csoportjának/osztályának megjelölése), amelyeket a Eladó a jelen ÁSZF-ben meghatározott körben és a közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint kezel.
  1. Megrendelés menete:
  • az Vásárló belép az adott oktatási intézmény által megadott, jelszóval védett felhasználói fiókba;
  • az Vásárló kiválasztja a megrendelni kívánt termék(ek)et (megadva azok méretét, darabszámát, illetve hogy nyomtatott és/vagy digitális verzióban szeretné-e);
  • majd a „Kosárba rakom” ikonra kattintva az(ok) bekerül(nek) a Kosárba;
  • a weboldal jobb felső sarkában található „Kosár” ikonra kattintva van lehetőség megnyitni a kosarat és megtekinteni annak tartalmát; a kosárból kilépve lehetőség van arra, hogy az Vásárló a weboldalon tovább folytassa a megrendelését;
  • a megrendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására; amennyiben az Vásárló törölni kívánja a kosárban található fényképeket, ezt a  termék neve előtt található „X” jel megnyomásával van lehetősége megtenni;
  • ha minden megrendelni kívánt termék a kosárba került, az Vásárló a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával kezdheti el a megrendelési folyamatot, amely a díj megfizetésével záródik le.
  • a Vásárló a Megrendelés elküldése előtt az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elismeri, hogy a jelen ÁSZF tartalmát megismerte, elfogadta és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el;
  1. Megrendelés visszaigazolása
  • Eladó a megrendelést haladéktalanul, de legkésőbb  annak Vásárló általi elküldésétől számított 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló felé e-mailben, feltüntetve a rendelés leglényegesebb adatait, így pl. a rendelésazonosító számot, a megvásárolt termékek adatait. Az Eladó által megküldött e-mail egyben a Megrendelés megérkezését is igazolja.
  •  Amennyiben a Vásárló a Megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem kap az Eladótól visszaigazoló e-mailt, úgy Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól és jogosulttá válik a már teljesített fizetések visszaigénylésére az ÁSZF 7. pontja szerint.
  1. Pénzvisszatérítés a Vásárló ajánlati kötöttségének megszűnése esetén
  1. Amennyiben a Vásárló ajánlati kötöttsége az ÁSZF 6.9. pontban megjelölt módon megszűnik – mivel már a Vásárló már az ajánlati kötöttség megszűnésének időpontja előtt eleget tett fizetési kötelezettségének bankkártyás fizetéssel- így az Eladó a kifizetett összeget banki átutalással, a Vásárló bankszámlaszámra fizeti vissza.
  1. Ajánlati kötöttségének megszűnését követően a Vásárló köteles haladéktalanul írásban megkeresni az Eladót a visszafizetés igénylése érdekében.
  1. Az Eladó a visszafizetési kötelezettségének a Vásárló ajánlati kötöttségének megszűnését követő 15 napon belül tesz eleget, amennyiben rendelkezésére áll valamennyi, a visszafizetéshez szükséges adat.
  1. Az Eladó jogosult a Vásárlót a fizetésének hitelt érdemlő módon történő igazolására kérni, amennyiben kétség merül fel annak megtörténtét illetően. Ez esetben a 15 napos visszafizetési határidő a fizetés hitelt érdemlő módon történő igazolásától kezdődően kötelezi Eladót.
  1. A termék ellenértékének megfizetése
  1. A megrendelés díjának megfizetése online bankkártyás fizetéssel lehetséges, az alábbiak szerint:
  • Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  • A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a Barion Payment Zrt. pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártya adatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a Barion Payment Zrt. érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztat. A kártyás fizetéshez az internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.
  • A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a Barion Payment Zrt elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.
  • Amennyiben nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
  • Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérem, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával!
  • A vásárolt áru ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.
  • A biztonságról Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. A Barion Payment Zrt. rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a Barion Payment Zrt. a128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítják az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a Barion Payment Zrt.-hez, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
  • Barion Payment Zrt jogi hátterét az alábbi linken tekintheti meg: https://www.barion.com/hu/jogi-hatter/
  1. Eladó a díj beérkezésétől számított 8 napon belül elektronikus számlát állít ki, és küldi meg az Vásárló által megadott e-mail címre.
  1. Megrendelés teljesítésének határideje és átvétele
  1.  A fényképészeti szolgáltatást az egyes oktatási intézmények rendelik meg Eladótól (az adott oktatási intézménnyel történik a fényképezés idejéről, helyéről és módjáról történő egyeztetés, amelyről az oktatási intézmény tájékoztatja az érintett személyeket). A fényképészeti szolgáltatás eredményeképpen létrejövő Termék(ek) rendelhetőek meg a webshopon keresztül. A megrendelt Termékek a megrendelés visszaigazolásától számított 15 munkanapon belül készülnek el és kerülnek átadásra az adott oktatási intézménynek (tehát nem a Vevő részére!).
  1.  Az oktatási intézmény részére a megrendelt Termékek személyesen kerülnek átadására, kiszállításra nincs lehetőség. A Termékek csomagolás nélkül kerülnek átadásra.
  1. Az elkészült Termék(ek)et az oktatási intézménytől a Megrendelő vagy az általa meghatalmazott személy jogosult.  
  1. Elállás, szavatosság, jótállás
  1. Elállási jog

Tekintettel arra, hogy a Termékek a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pont alapján olyan nem előre gyártott termékeknek minősülnek, amelyeket a fogyasztók utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állít elő az Eladó (egyedi termék), a Vásárlót nem illeti meg elállási jog.

  1.  Kellékszavatosság
  1. Az Eladó hibás teljesítése esetén a Vásárló az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, melynek értelmében:
  1. A Vásárló kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna;
  1. ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás (vételár) arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a Szerződéstől (illetve annak a hibás teljesítéssel érintett részétől) is elállhat.
  1. A Vásárló az általa választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
  1. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló önálló jogként már nem érvényesítheti.
  1. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  1. Termékszavatosság:
  1. A Termék hibája esetén a Vásárló – választása szerint – a 10.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  2. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  1. A Termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik az Eladó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  1. Termékszavatossági igényét a Vásárló a Termék Eladó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  1. A Vásárló a termékszavatossági igényét kizárólag az Eladóval szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
  1. Az Eladó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a Terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a Termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  1. A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Eladóval szemben érvényesítheti.
  1. Jótállás

Az Eladó nem értékesít olyan terméket, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

  1. Panaszok kezelése
  1. Amennyiben az Vásárló akár a weboldal üzemelésével, vagy az azon szolgáltatott információkkal kapcsolatban, vagy a megrendeléssel, illetve az Eladó által nyújtott termékkel kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Eladó felé, azt szóban és írásban: postai úton vagy elektronikus levél formájában teheti meg:

– telefon: 0670-218-0929

– e-mail: info@matedorka.hu 

-cím: 1111 Budapest, Karinthy Frigyes út 32. 6/75.

  1. A Eladó minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha az Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az Vásárlónak átadni.
  2. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
  1. Az írásbeli panaszt az Eladó a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
  1. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  1. az Vásárló neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. az Vásárló panaszának részletes leírása, az Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a Eladó nyilatkozata az Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az Vásárló aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
  1. Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
  1. Amennyiben az Vásárló a panasz kezelésével nem elégedett, úgy az alábbi szervekhez fordulhat:
  1. Békéltető testület

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Vásárló lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy az Eladó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat az Vásárló.

Az Eladó székhelye szerinti békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em 111.

Levelezési cím: 1253 Bp., Pf. 10.

Telefonszám: +36 1 488-2131

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Általános tájékoztató a békéltető testületi eljárásról:

Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. 

Az Eladó felhívja az Vásárló figyelmét, hogy a békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indul.

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • az Vásárló nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • az Eladó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
  • az Vásárló álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a Vásárló nyilatkozatát arról, hogy a Vásárló az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a Vásárló nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a Testület döntésére irányuló indítványt,
  • az Vásárló aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

  1. Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
  1. A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
  1. Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Vásárlók (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online jelentkezéshez kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Vásárló panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt online termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform elérhetősége:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

  1. Adatvédelem

A személyes adatokat Poósné Máté Dorottya EV. és a Poós Tamás EV. adatkezelési tájékoztatója és a GDPR irányelvei alapján kezeljük.